VoIP Nedir, size faydası ne olacak!

Sansasyonel bir başlık altında ne bulacağınızı merak mı ediyorsunuz, tabi herkesin CTRL C + V yaptığı bir dönemde zengin bir içerik sunabilecek miyiz. Ziyaretçi sayılarından anlayacağız. Ben de merak ediyorum. Yıllarını VoIP haberleşme altyapılarına veren ekibimiz naçizane VoIPMaster ve Asterisk eğitimleri dışında içerik üretmeye de karar vermiş olabilir mi? Gizem yapalım belki Netflix’den teklif alırız. VoIP Nedir?

VoIP denilince ilk akla gelen protokol olan SIP geleneksel telefon hattı kullanmak yerine telefon sistemlerinin internet üzerinden çalıştırmanın bir yoludur. Bu vasat tanımlamayı şunun için yapıyoruz zira VoIP kullanarak bugün anlık mesajlaşma platformları da dahil olmak üzere kurumsal ve bireysel haberleşme altyapılarının tamamı çağrılarında SIP protokolü ile Helllooo diyor. Geleneksel telefon yani şu ahizesini kaldırıp ALOO dediğiniz telefonların da buna dahil olduğunu söylemek gerekiyor.

Aşağıdaki başlıklara linkler verdim, ilgilendiğiniz başlığa kolayca zıplamanıza imkan sağlayacak. Bize chat modülümüzden, info@teleon.com.tr mail adresimizden yada +902162210000 whatssapp tan öneri ve eleştirilerinizi iletmeyi unutmayın. Devrik Türkçem için ayrıca özürlerimi sunarım, surçi lisan olursa affola.

VoIP Telefon ve Santral Nasıl Çalışır

Tabi geleneksel telefon altyapılarında da VoIP çalışabiliyor ama konumuz madem VoIP bütünleşik olarak sistemlerin analizini yapmakta yarar var. IP Telefon dediğimiz telefon makinesinde bildiğiniz iki telli haberleşme için kullanılan RJ11 baglantı yok. Hemen hemen her evde ve ofiste olan modem/routerdan yada switch aracılığıyla baglantı kuruyor, yani ağ kablosu IP Telefonlar için vazgeçilmez. Tabi ev ve ofis içerisinde kablosuz iletişim için iOS ve Android telefonlara yüklenen yazılım telefonlar, IP altyapısında çalışan Dect Telefonlar ve WiFi opsiyonu olarak IP Telefonlarda diğer seçenekler.

Asıl anlatılması gereken IP Santral ise, yazılımsal ve donanımsal olarak ikiye ayrılabilir. Bunun için apayrı bir makale yazacağım. İleride buraya linklerim. Bilinmesi gereken şu IP Telefonlar arası iletişim dışında abonelerden çağrı almak yada görüşme yapmak isteniyor ise IP Santral şart. Klasik anlamda dışardan gelen çağrıların karşılanması, saat ve güne göre yönlendirilmesi, akıllı anons diyelim IVR diyoruz yönetilmesi IP Santral tarafından yapılıyor. Opsiyonel olarak IP Santral üreticisine göre değişen çağrı raporlaması, ses kaydı ve sesli posta seçenekleri gibi özellikler de sıkça kullanılıyor. Reklam gibi olmasın ama bizim SantralBulutta hepsini aynı anda ücretsiz yapıyor. Ücretsiz taleplerinizi sağdaki chat modülünden alalım. Böylece santralin bulutta da olabildiğini söylemiş oluyoruz.

VoIP Hat nasıl temin edilir, mevcut hattım ne olacak?

2004 yılında Bilgi İletişim ve Telekomünikasyon kurumu Sabit Telefon Hizmetlerini özelleştirdi. O yıllardan bu yana sektörde ürün, hizmet ve çözüm geliştiriyoruz diyerek egomuzu parlatalım. Dolayısıyla firmamız TELEON dahil olmak üzere 200’ün üzerine yetkilendirilen firma STH denilen hizmet kapsamında 850 Göçebe yada 212,216,312 gibi numaraları tahsis edebiliyor. Peki yeni numara istemiyorsanız ne olacak, mevcut hattınızı STH’a taşıyarak geleneksel PSTN şebekeden VoIP’e taşımış olacaksınız. Bu taşıma ücretsiz yapılıyor, eski aboneliğiniz olan firmaya borcunuz sizi ilgilendiriyor. Taahhüt var diye numara taşıma aksamıyor. Örneğin firmamız TELEON‘ a numaranızı taşıdığınızda bazı ürünlerimizi ücretsiz sunuyoruz. SantralBulutta ve Faksat ürünlerimiz bunlardan birisi. Diğer STH firmalarında buna benzer uygulamaları var. Konuştuğuma ne ödeyeceğim bölümünü sonraki başlığa sakladım, acele etmeyin! Şu önemli bir opsiyon, eski firmanızda size tek hat üzerinden tek görüşme sağlanabiliyor, gorüşme raporlarınızı gelen giden ve cevapsız cagrılar düzeyinde takip edemiyor, yönlendirme yapmak istediğinizde yüksek faturalar ödemek zorunda kalıyordunuz. Üstelik kullanmadıgınız hattınız için sabit ücret ödemek zorunda kalıyor, tarife geçişlerinde taahhüt kaynaklı ilave ücretler ile karşılaşıyordunuz. Kısacası katma değerli hizmetleri unutun, sizi her fırsatta tarife planları ve geleneksel telefon şebekesi kaynaklı teknik imkansızlıklar nedeniyle üzüyorlardı. Üzülmüyor musunuz :) Peki bir görüşelim, chat modülünden:)

VoIP Bedava değil miydi, bu tarifeler nedir?

Evet uçtan uca iki IP telefon yada IP santral görüşmek istiyorsa birbirleri ile ücretsiz görüşüyor, ama ortada STH üzerinden telefon görüşmesi yapılacaksa durum degişir. Neden; diyelim ben TELEON abonesiyim :) Sen de eski geleneksel şebekede bir kullanıcısın, benim seninle görüşebilmem için TELEON şebekesinden GELENEKSEL şebekeye bir bağlantı yapılmış olmalı. TELEON bu bağlantıları 3 mobil operatör ve 1 sabit operatörle yaparak doğrudan iletişim sağlıyor. BTK tarafından belirlenmiş referans arabaglantı fiyatları üzerinden tarifeler oluşturuluyor ve aboneye yansıtılıyor. Peki beni diğer şebekeden, yani cepten yada telekomdan arayanlar ne ödeyecek sorusu da en çok sorulanlardan. Abilerim, ablalarım, sevgili küçüğüm, sizin aboneliğinizde her yone diye bir paket var değil mi, Eveeet o tarifeden kullanıyor ilave ücret ödemiyorsunuz. Yani bana 850 yada 212 216 numaralarımdan ulaşırken cebinizden daha fazlası çıkmıyor. Ben sizi ararken de mevcut geleneksel şebekeye göre VoIP altyapısı kullandığım ve BTK’nin bana verdiği yetkiye dayanarak sizi daha ekonomik tarifeler ile görüştürüyorum, Gelini Opebilirsiniz:)

VoIP Hackleniyor mu?

Bizim komşuya da geçen hırsız girmiş, altınları, takıları almış götürmüş. Evet, hacklenir. Hacklenmeyen sistem yoktur. Bankalar, Araştırma şirketleri ve hatta Devlet Veri Tabanından veriler sürekli çalınır, genel olarak buna hacklenmiş diyoruz. VoIP altyapıları hacklenmez aslında, üzerindeki görüşme raporları yada ses kayıtlarını çalarak ne yapacaklar? Zzzzz. Evet, üzerinden pahalı yönde ülkelere ve numaralara çağrılar yapılır ve para kazanırlar. Bunu yıllardır nasıl önleneceğini anlatan insanlar grubu olarak, önlem alınmayan sistemlerin hackleneceğini söylemeye devam edeceğiz. Santraliniz üzerinden Fraud yani diğer deyimle Hacklenme yapıldıgında da sorumluluk STH tarafındadır, bunu da bir anekdot olarak eklemeliyiz. Zira bazı STH’lar bende sorun yok diyerek sorumluluk almayabiliyorlar. %100 güvenlik yoktur, milyonda bir ihtimal dahi olsa güvenlik politikalarımızı sıkılaştırıyoruz. Bu konuda da abonemizi bilinçlendiriyoruz.

VoIP Entegrasyonları, Mesela CRM

İşletmeler müşteri performanslarını yönetmek ve yeniden pazarlama faaliyetleri için CRM gibi sistemler kullanıyorlar, dolayısı ile pazarlama faaliyetlerinin diğer unsuru olan telefon ile de entegrasyon şart. VoIP altyapısı ile CRM entegre edilebiliyor, yaygın olarak bilinen hemen hemen tüm CRM sistemleri ile entegre olabiliyoruz. Gelen yada giden çağrılardaki ilgili veriler ve ses kayıt seçenekleri için bir çok opsiyon söz konusu. Bunu daha detaylı olarak ilgili ürün sayfamızda inceleyebilirsiniz.

Video Konferans Nasıl Çalışıyor

Video Konferans cihazları yada yazılımları da yine VoIP altyapılarını kullanırlar ve SIP protokolü ile çalışırlar. İster yazılımsal ister donanımsal sistemler olsun, bir çok donanımsal seçenekle bunu sağlayabiliyorlar. Dünyada yaygın olarak kabul edilen yazılımsal bir video konferans uygulamasını abonelerimize ücretsiz sağlıyoruz. Ayrıca donanım tedariklerinde de ilgili iş ortaklarımıza yönlendirerek doğru ürünü konumlamalarında da projelendirme desteği sunuyoruz.