SIP Hata Kodları

SIP aynı HTTP gibi bir sinyalleşme protokolüdür. Bir mesaj gönderirseniz, bir yanıt alırsınız ve bazı durumlarda birden fazla yanıt alabilirsiniz, şanslısınız çünkü teknik analiz için yanıt almak olumlu olarak düşünülür. Yanıt almıyorsanız ağ seviyesinde bir sorun aramanız gerekir. Teknik açıdan biraz daha derin bir bağlam eklemek amacıyla SIP yanıtı, bir Kullanıcı Aracısı Sunucusu (UAS) tarafından bir Kullanıcı Aracısı İstemcisine (UAC) gönderilen bilgileri içerecektir.

 

Bu yanıtlar, potansiyel olarak altı türe ayrılabileceğiniz kod aralığı ile yardımcı olmak ve bilgi vermek için özel olarak oluşturulmuştur. Her türün kendi üç basamaklı kodu vardır ve kodun ilk basamağı yanıtın sınıf türünü tanımlar:
  • 1xx ‘Bilgilendirici’
  • 2xx ‘Başarı’
  • 3xx ‘Yönlendirme’
  • 4xx ‘Müşteri Tarafındaki Hatalar’
  • 5xx ‘Sunucu Hatası’
  • 6xx ‘Global Arıza’
Bu tür kodlar da iki kategoriye ayrılabilir: 1xx kodu ‘Geçici’ kod olarak bilinir ve 2xx-6xx kodlarına ‘Final’ denir.
Bunları hatırlamanın kolay yolu, bir ‘Geçici’ kodun kuruluş noktasına veya bir bağlantı yapmadan önce gönderilebilmesidir. Bağlantıyı başarıyla yapıp yapmadığınızı doğrulamak için ‘Final’ kodları gönderilecektir (hata, yönlendirme, hata)

Hangi SIP yanıt kodunu hatırlamalıyım?

Her koda, açıklamaya yardımcı olmak için İngilizce bir metin biçimi eşlik edecektir, bu yüzden şükür ki tüm kodları ve ne anlama geldiğini hatırlamanız gerekmez. UAS’den aldığınız şeylere dayanarak hangi eylemin gerçekleştirileceğini bilmek yardımcı olabilir. Aşağıda, her biri kendi benzersiz amacına hizmet edecek şekilde karşılaşabileceğiniz en yaygın SIP yanıt kodu türleri verilmiştir.

 

1xx = bilgi içerikli yanıtlar

  • 100 Deniyor
  • 180 Çalıyor
  • 181 Arama Yönlendiriliyor
  • 182 Sıraya Alındı
  • 183 Oturum Devam Ediyor

2xx = başarı yanıtları

  • 200 TAMAM
  • 202 Kabul Edildi: Göndermeler için kullanılır

3xx = yeni adrese yönlendirme yanıtları

  • 300 Çoklu Seçenekler
  • 301 Kalıcı Olarak Yeri Değişti
  • 302 Geçici Olarak Yeri Değişti
  • 305 Proxy Kullan
  • 380 Alternatif Servis

4xx = talebin yerine getirilememesi

  • 400 Geçersiz Talep
  • 401 Yetki Dışı Kullanım: Sadece kayıt hizmeti verenler tarafından kullanılır Proxy’ler, proxy yetkilendirmesi için 407’yi kullanmalıdır
  • 402 Ödeme Gerekiyor (gelecekte kullanılmak üzere ayrılmıştır)
  • 403 Yasak
  • 404 Bulunamadı: Kullanıcı bulunamadı
  • 405 İzin Verilmeyen Yöntem
  • 406 Kabul Edilemez
  • 407 Proxy Kimlik Doğrulanması Gerekiyor
  • 408 Talep Zaman Aşımı: Kullanıcı gerekli süre içerisinde bulunamadı
  • 410 Gitmiş: Bir zamanlar var olan bu kullanıcı artık burada yok
  • 413 Talep Çok Büyük
  • 414 Talep-URI Çok Uzun
  • 415 Desteklenmeyen Medya Tipi
  • 416 Desteklenmeyen URI Şeması
  • 420 Geçersiz Uzantı: Geçersiz SIP Protokol Uzantısı kullanıldı, sunucu tarafından anlaşılmadı
  • 421 Uzantı Gerekiyor
  • 423 Ara Çok Kısa
  • 480 Geçici Olarak Ulaşılamıyor
  • 481 Arama/İşlem Mevcut Değil
  • 482 Döngü Tespit Edildi
  • 483 Çok Fazla Sayıda Sekme
  • 484 Eksik Adres
  • 485 Belirsiz
  • 486 Burası Meşgul
  • 487 Talep Sona Erdirildi
  • 488 Burada Kabul Edilemez
  • 491 Talep Beklemede
  • 493 Deşifre Edilemiyor: S/MIME metni deşifre edilemiyor

5xx = sunucu hataları

  • 500 Dahili Sunucu Hatası
  • 501 Geçerli Değil: SIP talep metodu burada geçerli değildir
  • 502 Geçersiz Ağ Geçidi
  • 503 Hizmet Sunulamamaktadır
  • 504 Sunucu Zaman Aşımı
  • 505 Sürüm Desteklenmiyor: Sunucu, SIP protokolünün bu sürümünü desteklemiyor
  • 513 Mesaj Çok Büyük

6xx = global arızalar

  • 600 Her Yer Meşgul
  • 603 Reddedilme
  • 604 Hiçbir Yerde Mevcut Değil
  • 606 Kabul Edilemez